Фінансовий моніторинг в ОРАНТІ – боремося з фінансуванням тероризму та прагнемо зменшити навантаження на страхувальників
НАСК ОРАНТА полегшила процедуру фінансового моніторингу для клієнтів та мінімізувала паперовий документообіг. Це дозволяє страховій компанії якісніше проводити необхідні за законом процедури ідентифікації та верифікації страхувальників. Про це повідомили у департаменті фінансового моніторингу страхової компанії.
«Ми прагнемо дотримуватися вимог законодавства та якісно проводити фінансовий моніторинг і водночас хочемо зменшити навантаження на страхувальників», – розповідає Інеса Лозенко, директор департаменту фінансового моніторингу НАСК ОРАНТА. – «Тому компанія активно впроваджує цифрові технології та використовує сучасні інструменти для обробки даних».
За словами Інеси Лозенко, фінансовий моніторинг є важливою складовою захисту інтересів клієнтів. Перевірка дозволяє виявити та запобігти використанню страхових послуг у незаконних схемах фінансування тероризму або відмивання коштів. В основі цього процесу лежить Закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та нормативно-правові акти Національного банку України. Закон дозволяє і навіть зобов’язує збирати та накопичувати інформацію про клієнтів і це не вважається порушенням захисту персональних даних.
Для фінансового моніторингу НАСК ОРАНТА використовує платформу VKURSI, яка дозволяє отримувати інформацію про клієнта з різних відкритих джерел, а відомості з ЄДР, в тому числі щодо структури власності за РНОКПП бенефіціарів і засновників, отримані на платформі, надаються з електронною печаткою ДП «НАІС», технічного адміністратора держреєстрів Мін’юсту, завірені кваліфікованою позначкою часу. Підтвердження достовірності зв’язку (верифікації) відбувається за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації (ICEI) або на «Дія».
Все це дозволило департаменту фінансового моніторингу НАСК ОРАНТА у 2,5 рази зменшити кількість запитуваних документів у клієнта, а також на 75% скоротити використання паперу для їх друку. При цьому середній час збору документів скоротився із 7 до 2 днів. Внаслідок цих змін додаткове навантаження на працівників компанії, що залучені до процесів фінансового моніторингу, зменшилось орієнтовно на 50%.
«Дотримання вимог з фінансового моніторингу є показником відповідальності та стабільності нашої компанії», – каже Інеса Лозенко. – «У сучасних умовах фінансовий моніторинг - невід’ємна частина захисту клієнтів від ризиків. І цей процес дозволяє страховим компаніям працювати прозоро, забезпечуючи безпеку як для себе, так і для клієнтів. Не всі страховики в даний час здатні трансформуватися, ми ж продовжуємо це робити в інтересах клієнтів, дотримуючись встановлених правових норм», - додає вона.
Інеса Лозенко радить обирати компанії, які дотримуються законодавства в сфері фінансового моніторингу. «Тоді ви не лише забезпечуєте себе якісною послугою, але і стаєте частинкою важливого в наших реаліях процесу боротьби з фінансуванням тероризму та відмиванням коштів. Бути соціально-відповідальним – це тренд», – запевняє вона.