Експерти НАСК «Оранта» - як вибрати СТО або де лагодити авто за страховкою

1 січ. 2018 р. 42
Експерти НАСК «Оранта» - як вибрати СТО або де лагодити авто за страховкою

НАСК «Оранта» ― клієнторієнтована компанія, яка перебуває в постійному діалозі зі своїми страхувальниками. Експерти Департаменту врегулювання збитків НАСК «Оранта» й асистувальної компанії «Гарант-АСІСТАНС» проаналізували запитання страхувальників, виділили ті, що задаються найчастіше, та підготували відповіді на ці запитання на тему вибору станції технічного обслуговування для ремонту автомобіля.


Найпоширенішим механізмом розрахунку розміру шкоди для нарахування та виплати страхового відшкодування є проведення оцінки відповідно до «Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів», затвердженої Наказом Міністерства Юстиції та Фонду державного майна № 142/5/2092 від 24.11.2003 року. Однак договорами добровільного страхування транспортних засобів можуть бути передбачені й інші способи визначення завданого страхувальникові збитку: надання відкритих замовлень-нарядів, рахунків та калькуляцій на проведення відновлювального ремонту. При цьому багато страховиків вимагають наявності письмового погодження до початку проведення відновлювальних робіт. Використання офіційних дилерських СТО, як правило, підвищує вартість відновлення ТЗ, і в проведенні ремонту на даних станціях зацікавлені, перш за все, власники транспортних засобів у період офіційної гарантії. Деякі страховики вводять спеціальні коефіцієнти, що збільшують вартість КАСКО, якщо умовами договору встановлюється можливість проведення відновлювального ремонту на «фірмовій» СТО. Вибір СТО ― це, передусім, питання компромісу між страхувальником і страховиком, який досягається в рамках умов договору. Головне, що необхідно зробити страхувальнику, ― уважно вивчити згадані умови та розуміти, на що він може розраховувати.


Механізми ціноутворення у страховиків різні, і вартість опції «ремонт на офіційній СТО» може призвести до збільшення вартості страховки на 10–20 %. Організація ремонту на СТО, рекомендованій страховою компанією, або неофіційній СТО, як правило, на вартість договору страхування не впливає. Практика організації ремонтних сервісів в різних страхових компаніях різна, при цьому, для збереження лояльності клієнта будь-який страховик зацікавлений у тому, щоб страхової виплати на ремонт вистачило.

Перерахування коштів на конкретну станцію дозволяє бути впевненим у цільовому використанні коштів і допоможе якісно врегулювати страхові події з даними застрахованим об'єктом у майбутньому. Крім того, це допоможе вирішити проблеми страхувальника з оподаткуванням страхового відшкодування в майбутньому.


Ключові переваги і недоліки ремонту авто на офіційній СТО та самостійного ремонту автомобіля страхувальником
Сучасний автомобіль має складну технічну будову, що включає не тільки механічну, а й електронну частину. Організація складного ремонту передбачає маніпуляції з електронними системами, що відповідають за технічну частину і безпеку, використання спеціального програмного забезпечення. Необхідним обладнанням і технологіями сьогодні володіють як офіційні, так і неофіційні СТО. Питання в якості самої станції, а не в наявності договору на ремонт авто певних марок з дотриманням гарантії. Більшість спеціалізованих СТО в даний час також беруться за ремонт більшості автомобілів без обмеження щодо віку й модельного ряду і роблять цю роботу доволі якісно. Збереження заводської гарантії на придбане авто також є предметом дискусії і договору, наявність самого факту ДТП може бути підставою для припинення гарантії, при цьому ремонт на офіційній станції може її зберегти в повному або скороченому обсязі. Ці питання дуже важливі і вимагають з'ясування у офіційного дилера до прийняття рішення про початок ремонту. Отримання грошей на руки і організація ремонту страхувальником самотужки в принципі можлива при наявності навичок і спеціального обладнання, але при цьому всі ризики, пов'язані безпекою експлуатації відновленого таким чином транспортного засобу залишаться безпосередньо на страхувальникові. Якісно відремонтувати сучасний автомобіль «кустарним» способом неможливо.

 

Коротко про ПДВ


Порядок обліку ПДВ при розрахунку страхового відшкодування при врегулюванні за договорами КАСКО визначений умовами самого договору. Як правило, якщо виплата здійснюється на СТО, яка є платником ПДВ, або документально підтверджується факт проведення відновлювального ремонту на СТО, яка є платником ПДВ, податок при розрахунку страхового відшкодування враховується.

 


Інші новини